Joost Klein profiteert van incident bij het Songfestival: ‘Het is goed voor hem’

WhatsApp Image 2024 05 12 at 180440jpg

Er is een opmerkelijke toename in populariteit waargenomen voor Joost Klein, ondanks zijn afwezigheid tijdens de Eurovisiesongfestival-finale afgelopen zaterdag.

“Europapa”, het nummer van Joost, is momenteel het meest beluisterde nummer op Spotify in verschillende landen, en de videoclip heeft al meer dan 27 miljoen views op YouTube behaald.

Bovendien heeft Joost een aanzienlijke toename in zijn Instagram-volgers gezien; hij heeft nu 1,5 miljoen volgers.

De marketingexpert Berend Klumper van ‘Not Selling Liquid’ gaf aan Editie NL aan dat, ondanks de ongelukkige omstandigheden, de situatie gunstig is geweest voor de bekendheid van Joost Klein.

“Joost heeft er ontzettend veel volgers bij gekregen, zijn volgeraantal is meer dan verdubbeld en zijn naam wordt continu genoemd.”

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

”Zelfs mensen die normaal niet geïnteresseerd zijn in het songfestival raken bekend met hem en zijn muziek.”

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

Tot dusver heeft “Europapa” al ongeveer 52 miljoen streams verzameld op Spotify. “Voor het merk Joost Klein is dit dus de beste situatie geweest, ondanks dat dit niet de gewenste persoonlijke uitkomst is,” benadrukte Klumper.

De gevolgen van Kleins diskwalificatie strekken zich ook uit tot de STER, die te maken heeft met financiële tegenslagen vanwege lagere kijkcijfers.

Bedrijven betaalden elk 26.800 euro voor een reclamespotje tijdens de finale, gebaseerd op verwachte kijkcijfers die uiteindelijk halveerden.

Volgens de kijkcijferexpert Tina Nijkamp van Editie NL wordt verwacht dat de STER zal moeten compenseren, door bijvoorbeeld gratis reclamespotjes aan te bieden of geld terug te geven. Het geschatte bedrag dat dit de STER zou kunnen kosten, ligt rond de 300.000 euro.

De mogelijke juridische gevolgen voor Klein in Zweden blijven onduidelijk en de uitkomsten van het onderzoek zullen moeten worden afgewacht.

“De uitkomst van het onderzoek is cruciaal. Zelfs als deze negatief is, betekent dat niet noodzakelijk een negatief effect op zijn imago,” zegt Klumper.

Waarna lacht…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven