Er is extra aandacht nodig bij het controleren van je kassabon bij de supermarkt Albert Heijn.
Vaker komen er fouten voor op de kassabon bij Albert Heijn, wat kan resulteren in een te hoge betaling voor je dagelijkse aankopen.
Regelmatig komen de prijzen op de kassabon van Albert Heijn niet overeen met de prijzen die op de schappen vermeld staan.
Ook supermarkten zoals Jumbo en Plus ondervinden dit probleem, waarbij dergelijke fouten voorkomen.
Deze fouten ontstaan meestal door acties en aanbiedingen die wel op de schappen worden aangegeven, maar nog niet correct zijn verwerkt in het kassasysteem.
Er wordt beweerd door de Consumentenbond dat de prijs van 1 op de 4 artikelen bij Albert Heijn onjuist was, terwijl dit bij Jumbo gold voor 1 op de 5 artikelen.
Artikelen zoals 6-packs bier en pakken koffie zijn vaak niet correct geprijsd, vooral nu klanten de kassabon nodig hebben om de poortjes bij de zelfscankassa’s te openen.
Na het openen van de poortjes belandt de bon vaak direct in de prullenbak, waardoor eventuele fouten mogelijk over het hoofd worden gezien.
Supermarkten kunnen hier voordeel uit halen doordat consumenten zonder het zien van fouten geen geld zullen terugvragen, wat uiteindelijk kan leiden tot miljoenen euro’s extra voor de supermarktketens.
Er zijn vele consumenten die niet de moeite nemen om na een negatieve ervaring naar de servicebalie te gaan en hun geld terug te vragen.
1. Bij deze supermarkt is het verstandig om altijd de bon te controleren!
2. De bedragen op de bon komen vaak niet overeen met de prijzen in het schap.
3. Volg deze stappen als je een fout op de bon ziet.
4. Dit is waar je recht op hebt als er een onjuist bedrag op de bon staat.
5. Belangrijke informatie om te weten wanneer je hier je boodschappen doet!