Moeilijke tijden voor Nikkie Plessen: Het ziet er niet goed uit!

WhatsApp Image 2024 05 24 at 151434 1jpg

Er was een tijd dat Nikkie Plessen bekendheid verwierf als vj bij TMF, waar ze een duo vormde met Sylvana Simons.


In tegenstelling tot Simons heeft Nikkie een welvarende loopbaan in de modewereld opgebouwd door haar eigen modelijn te lanceren.


Dankzij haar merk, NIKKIE, vergaarde Plessen fortuin. Haar persoonlijk vermogen werd vorig jaar geschat op zo’n 33 miljoen euro, een aanzienlijke som voor iemand van 38 jaar.


Niettemin, recente signalen wijzen op problemen. Yvonne Coldeweijer, bekend als juicekoningin, heeft onthuld dat de populariteit van Nikkie’s modelijn tanende is.


Er wordt beweerd dat winkels hun voorraad tegen spotprijzen van de hand doen, vaak voor slechts een fractie van de oorspronkelijke prijs.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

In 2022 werd een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro geregistreerd door het blad Quote, bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf in 2021 had toegekend.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Uit het kasstroomoverzicht blijkt dat ruim 2 miljoen euro aan contanten uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf vloeide, wat werd gecompenseerd door 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Eind 2022 waren de liquide middelen gedaald tot 5,2 miljoen euro, ten opzichte van 12,8 miljoen euro een jaar eerder.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De snel slinkende financiële reserves en het afnemende liquide kapitaal suggereren dat de dividenduitkering mogelijk niet verstandig was.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Bij een Instagramaccount met meer dan 520.000 volgers probeert Nikkie nog steeds haar kleding te promoten.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Desondanks ontvangen haar posts gemiddeld slechts 525 likes per bericht, wat overeenkomt met 0,1 procent van haar volgers.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Google stelt dat normaal gesproken tussen de 4 en 5 procent van je volgers je berichten zou moeten liken, waardoor duidelijk is dat haar betrokkenheid veel lager is dan gemiddeld.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De conclusie is dat de glorieperiode van Nikkie Plessen lijkt te zijn geëindigd en dat de uitdagingen voor haar merk toenemen.


1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE.
2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken.
3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE.
4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af!
5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven