Een bekend bedrijf met producten zoals T-shirts, mokken en ballonnen met grappige teksten, Rumag genaamd, is failliet gegaan.
Er zijn geen specifieke cijfers bekend over de recente prestaties van het bedrijf, maar uit gegevens van 2022 blijkt dat er aanzienlijke verliezen waren.
Rumag bracht producten op de markt zoals mokken met teksten als ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.
Alle producten hadden de opvallende punt tussen de woorden. Opgericht in 2016, was het bedrijf actief in het ontwerpen, produceren en verkopen van diverse kledingaccessoires, zowel online als offline.
Ondanks het brede assortiment, waaronder T-shirts, hoodies, sweaters en huispakken in oranje voor het aankomende EK voetbal, boekte Rumag geen financieel succes.
De rechtbank in Amsterdam heeft gisteren het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De laatst gepubliceerde gegevens bij de Kamer van Koophandel zijn van enige tijd terug.
Uit rapporten van eind december 2022 komt naar voren dat er bijna 1,3 miljoen euro verlies is geleden.
Het eigen vermogen van Rumag was eind 2021 al negatief en is verder verslechterd tot min 1,7 miljoen euro aan het einde van 2022, wat de financiële problemen van het bedrijf onderstreept.
Financieel directeur David van Oosten Slingelandt van het inmiddels failliete moederbedrijf Just Another Media heeft geen commentaar gegeven.
Curator Charlotte de Haan, die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afhandelt, heeft aangegeven dat er momenteel weinig details bekend zijn.
Zij meldde dat het onderzoek nog in de inventarisatiefase zit en dat er wordt gekeken naar mogelijkheden voor een doorstart. Verschillende partijen hebben interesse getoond, maar concrete aantallen zijn nog niet bekend.
De redenen voor het faillissement worden momenteel onderzocht en het is nog onduidelijk of de situatie in 2023 verbeterd is ten opzichte van 2022.