Vlees met een beetje plant erin van Lidl zorgt voor verschillende meningen bij klanten: ‘Gekheid’

vlees 1jpg

De introductie van een nieuwe gehaktmix door Lidl op 22 augustus 2024 heeft de aandacht getrokken. Deze mix bestaat voor 40% uit erwten.

Het hybride vlees, een combinatie van rundvlees en plantaardig eiwit, is bedoeld als een duurzaam alternatief zonder in te leveren op smaak.

Met deze stap zet Lidl een belangrijke ontwikkeling in gang in de voedselindustrie, waar duurzaamheid steeds meer prioriteit heeft.

Lidl geeft 55-jarige vrouw geen toegang tot de winkel: ‘Kijk hoe je eruitziet’

De nieuwe gehaktmix bestaat uit 60% rundvlees en 40% erwteneiwit. Lidl hoopt hiermee een verbinding te leggen tussen liefhebbers van vlees en consumenten die op zoek zijn naar milieuvriendelijkere opties.

Volgens Rebekah Simmons van Lidl is het doel om de impact op het milieu te verminderen terwijl de smaak van rundvlees behouden blijft.

Bovendien wordt de gehaktmix aangeboden tegen een lagere prijs dan gewoon gehakt, om consumenten aan te moedigen te kiezen voor een duurzamer alternatief.


In reactie op de introductie van dit product zijn er diverse meningen geuit. “Sommigen juichen de innovatie toe en zien het als een stap in de goede richting,” merkt een bron op.

Lidl geeft 55-jarige vrouw geen toegang tot de winkel: ‘Kijk hoe je eruitziet’

“Consumenten zoals Annelies en Mark, beiden lid van de DIT-community, prijzen de strategie van Lidl om duurzaamheid te bevorderen en vinden de lagere prijs een slimme zet,” aldus een verklaring.


“Tegelijkertijd zijn er ook kritische geluiden,” zo wordt gemeld. “Sommige vleesliefhebbers zien de gehaktmix als een ongewenste verandering en hebben moeite met het idee van een gemengd product.”


Elders wordt kritiek geuit door mensen die bezorgd zijn over de gezondheidsaspecten van hybride vlees. “Er zijn stemmen die pleiten voor het terugkeren naar onbewerkte voedingsmiddelen,” aldus een reactie.


Ondanks de gemengde reacties beschouwt Lidl de introductie van hun hybride vlees als een belangrijke stap naar duurzamere voedingsgewoonten,” luidt de conclusie.

Lidl geeft 55-jarige vrouw geen toegang tot de winkel: ‘Kijk hoe je eruitziet’

De keuze ligt bij de consument en zij zijn vrij om te beslissen of zij willen overstappen op dit nieuwe product.

Voor de consumenten die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, biedt deze gehaktmix een interessante optie om de smaak van vlees te behouden.

De introductie van hybride vlees weerspiegelt de bredere trend in de voedselindustrie om duurzame keuzes toegankelijker te maken.

Hoewel acceptatie van dergelijke producten tijd kan kosten, biedt de nieuwe gehaktmix van Lidl een kans om onze eetgewoonten vorm te geven met een kleinere ecologische voetafdruk.

Lidl geeft 55-jarige vrouw geen toegang tot de winkel: ‘Kijk hoe je eruitziet’

1. Ik had hier nog nooit eerder van gehoord, maar de Lidl verkoopt het dus blijkbaar!
2. Voor consumenten die duurzaamheid belangrijk vinden…
3. De Lidl verkoopt dus hybride vlees, nog nooit eerder van gehoord!
4. Zou jij dit willen uitproberen? En eventueel overstappen…
5. Een strategie van de Lidl om duurzaamheid te bevorderen!

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven