De betrouwbaarheid van fastfoodketens, normaal als vanzelfsprekend beschouwd, wordt momenteel in twijfel getrokken door recente onthullingen omtrent McDonald’s.
Klanten gaan ervan uit dat ze krijgen waar ze voor betalen, met het idee dat de klant koning is en onder verschillende autoriteiten valt.
Echter, er heeft zich recentelijk een incident voorgedaan bij de populaire fastfoodketen McDonald’s in Tiel, dat deze veronderstelling heeft doen wankelen.
Tijdens een radioshow op 3FM, gericht op bedrijfsgeheimen onthuld door voormalige werknemers, deelde een anonieme beller met de naam ‘Anne’ een opvallend verhaal.
Anne onthulde een incident bij de McDonald’s waar zij werkte, waar in september werd besloten om de traditionele McKroket te vervangen door een vegetarische variant.
Er ontstond veel opschudding onder de klanten door deze verandering, die niet enthousiast waren over de vervanging van vlees door een plantaardige optie.
Anne onthulde dat de resterende vlees McKroketten heimelijk gecombineerd werden met de vegetarische exemplaren. “De manager heeft het waargenomen en die stemde ermee in,” voegde ze toe.
De openbaring leidde tot veel reacties, zowel van de radio-dj’s als op sociale media, waar luisteraars hun bezorgdheid uitten over de gevaren voor personen met allergieën en de zorgen van vegetariërs om onbewust vlees te consumeren.
Het hoofdkantoor van McDonald’s werd snel op de hoogte gebracht van deze bewering. Een woordvoerder van de keten reageerde met verbazing en scepticisme:
“Het is moeilijk voor te stellen,” zei men, en benadrukte dat de beweringen over het overgebleven voedsel niet konden worden geverifieerd aan de hand van cijfers.
Of de beweringen waar zijn, is onzeker, maar het incident heeft zeker veel aandacht getrokken en discussie op gang gebracht over de werkwijzen binnen fastfoodketens.
Hieronder is de clip beschikbaar voor hen die het willen beluisteren en bekijken.
1. Bizarre praktijken in dit filiaal van de fastfoodketen!
2. De medewerker zegt dat de manager het heeft gezien…
3. Goed nadenken of je dit hier nog moet bestellen…
4. Schandalig als dit inderdaad blijkt te kloppen!
5. Voormalig medewerker doet bizarre onthulling!