Niet zo voordelig als dat het lijkt: Bonus aanbieding alles behalve voordelig bij de AH!

bonjpg

In vergelijking met budgetsupermarkten als Aldi, liggen de prijzen bij Albert Heijn vaak iets hoger.

Toch kiezen consumenten vaak voor Albert Heijn vanwege de overzichtelijke indeling, ruime gangpaden en de verwachte hoge kwaliteit van producten.

Onderzoek toont aan dat Lidl al negen jaar de hoogste kwaliteit groente en fruit biedt, zelfs beter dan bij Albert Heijn of Jumbo. Ook Nettorama scoort hoger op kwaliteit dan deze grote supermarktketens.

Ondanks de hogere prijzen blijven veel Nederlanders loyaliteit tonen aan Albert Heijn, mede door gewoonte en de aantrekkelijkheid van ‘bonusartikelen’.

Echter, de werkelijke kortingen kunnen soms misleidend zijn. Producten zoals bananen worden geadverteerd met grote ‘KORTING’ borden terwijl de originele prijs slechts iets hoger is dan de afgeprijsde waarde, waardoor consumenten een onjuist gevoel van besparing krijgen.

Bovendien worden vaak kleinere verpakkingen in promoties aangeboden die, bij aankoop in grotere hoeveelheden, duurder uitkomen dan grotere standaardverpakkingen.

Zo kost een pak kaas met 14 plakken bijvoorbeeld standaard 5,55 euro en biedt een betere prijs per plak dan de kleinere ‘bonusverpakkingen’.

Deze praktijken hebben bij sommige shoppers geleid tot frustratie.

author avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven