Lucy Welcher, een bekende social media influencer met bijna 20 miljoen likes op haar content, heeft recent veel discussie veroorzaakt met een viral TikTok-video.
In de video deelt Welcher, die bekend staat om haar uitgesproken mening, dat ze zichzelf “te mooi” vindt om de dagelijkse werkzaamheden van de meeste mensen te doen.
De video, waarin Welcher te zien is terwijl ze van een ijskoffie geniet in haar auto, had als bijschrift: “Niet mijn ding”.
“Ik wil niet werken voor de rest van mijn leven. Ziet het eruit alsof ik de komende 60 jaar elke dag om 6 uur wil opstaan? Nee! Daar ben ik te mooi voor!” verklaarde ze in de korte clip van negen seconden.
Naar aanleiding van deze uitspraak, die aanzienlijke ophef veroorzaakte, hebben internetgebruikers snel en fel gereageerd, met veel kritiek op haar standpunt.
Ze werd door sommigen beschreven als “oppervlakkig” en “verwend” en er werd gesteld dat haar opmerking impliceert dat werken alleen voor mensen is die zij niet als aantrekkelijk beschouwt.
De reacties illustreren de doorlopende discussie over de impact van influencers op hun publiek en hoe een enkele opmerking de percepties en emoties van velen kan beïnvloeden.
Dit incident benadrukt de vraag over de verantwoordelijkheden van publieke figuren op sociale media en toont aan hoe belangrijk het is om zorgvuldig te zijn met uitspraken als invloedrijk persoon.
Als reactie op de kritiek heeft Welcher de omstreden clip verwijderd.